دادخواست ایفا ناروا – تهاتر

ایفا ناروا – الزام به انجام تعهد

 

با سلام واحترام

۱- موکل اینجانب به موجب ثبت سفارش های شماره        نسبت به بانک  سابق  (بانک   فعلی) مانده تعهد ارزی داشته است .

۲- همچنین نسبت به ثبت سفارش های شماره و و  همچنان نسبت به بانک مشارالیه متعهد ارزی می باشد .

۳ – با توجه به تحریم های جاری علیه جمهوری اسلامی امکان رفع تعهد برای شرکت نسبت به ثبت سفارش های فوق وجود نداشت ، متعاقب نامه عمومی شماره /۹۸ مورخ ۹۸ بانک مرکزی امکان رفع تعهدات وی از طریق مجاری قانونی فراهم می شود .

۴- با ارسال اظهارنامه های وارداتی ( کوتاژ / پروانه گمرکی ) به شماره های در مدت زمان مقرر مهلت استفاده از نامه عمومی فوق  (یک سال ) وپس از طی مراحل قانونی و اخذ استعلامات مربوطه بانک از تمامی   ۶ ( همه )   اظهارنامه فوق تنها  برای رفع تعهد ۳ ثبت سفارش اول در بند یک (   ) استفاده می نماید . که این موضوع در نامه شماره    مورخ مورد تایید بانک نیز می باشد .

۵- با توجه به مراتب مذکور نیز میزان کل  تعهدات از ثبت سفارش های رفع تعهد شده ۳۸/   وون کره ( معادل ) و روپیه ( معادل تقریبی) ( معادل تقریبی دلار )بوده است در حالی که مبالغ ارائه شده در اظهارنامه های فوق بالغ بر دلار می باشد .در صورتی که بانک انصار فقط معادل دلار ازآنرا از تعهدات ارزی این شرکت را کسر مینماید . بنابراین میزان دلار اضافه تر از میزان تعهدات خود نسبت به ثبت سفارش های مذکور ارائه  می گردد . در حالی که مطابق دادنامه تعزیرات شیراز مبلغ یوآن -۳۸/  وون-روپیه و  یورو همچنان بدهکار است .

لذا ا مطابق مدارک موجود مقدار   دلار از اظهارنامه های ارائه شده مورد توجه بانک قرار نمی گیرد . که البته این موضوع مستلزم کارشناسی دقیق می باشد .

۶- بنابراین موکل طبق مکاتباتی که با بانک می نماید خواهان تهاتر مبالغ مازاد در بند ۴ با تعهدات خود با ثبت سفارش های که رفع تعهد نشده را می نماید : در آخرین جوابیه به شماره   بانک مزبور اعلام می نماید .

اولا هر کوتاز برای یک ثبت سفارش را می توان ثبت کرد در حالی که عکس این موضوع ثبت چند کوتاژ برای یک اظهارنامه مقدور است فارق از توجه به میزان ارقام و مبالغ موجود در اظهارنامه ها وبرابری با تعهدات صرفا وجود هر شماره یا چند اظهار نامه در برابر یک ثبت سفارش را قرار می دهند

ثانیا مبالغ اضافه تر بلا استفاده قرار می گیرد ( اقرار صریح نماینده بانک در ایفا ناروا )

لذا با توجه به مراتب فوق و نظر به اینکه عدم پرداخت بدهی ها موجب بروز مشکلات متعددی می گردد حکم به محکومیت خواندگان به الزام به انجام تعهدات قانونی با توجه به ایفای ناروا  صورت گرفته و تهاتر آن با ثبت سفارش های رفع تعهد نشده مورد استدعاست.

 

دیدگاهتان را بنویسید