شرایط عمومی پیمان ماده ۴

شرایط عمومی پیمان ماده ۴

شرایط عمومی پیمان ماده ۴ ( وکیل و مشاور حقوقی در امور پیمانکاری ) 

ماده ۴. شرايط خصوصي شرايط خصوصي، شرايط خاصي است كه به منظور تكميل شرايط عمومي ، براي اين پيمان ، با توجه به وضعيت و ماهيت آن ، تنظيم شده است . موارد درج شده در شرايط خصوصي ، هيچ گاه نمي تواند مواد شرايط عمومي را نقض كند .

شرایط خصوصی عبارت است از تعهدات تبعی که با توجه به شرایط عمومی متناسب با وضعیت و ماهیت هر یک از انواع قراردادهای پیمانکاری در محدوده تعیین شده تغییر می کند. همانطوری که از عبارت «شرایط خصوصی» پیدا است، شرایط مخصوص مربوط به هر یک از قراردادهای پیمانکاری است، هر پیمانی دارای موضوع خاص است۔ آن پیمان در عین اینکه از شرایط عمومی کلیه قراردادهای پیمانکاری تبعیت می کند ویژگی های خود را دارد برای اینکه این خصوصیات در پیمان دقیقاً مشخص شود، کارفرما و پیمانکار در قسمت مربوط به شرایط خصوصی، آنها را درج می کنند۔ به عنوان مثال در یک پیمان، کارفرما و پیمانکار در محدوده ماده ۱۷.الف شرایط خصوصی مقرر می دارند: پیمانکار متعهد است که برای اجرای موضوع پیمان، تعداد ‎( مثلا60) نفر کارشناس خارجی۔۔۔ به کار گمارد.

تعداد کارشناسان خارجی که از سوی پیمانکار به کار گمارده می شوند بسته به نوع پیمان و موضوع متغییر است . نکته ای را که باید در مورد شرایط خصوصی پیمان گفت این است که اساساً محدوده شرایط خصوصی و قالب و عبارات دقیق آن در پیمان تعیین شده و این قالب از ناحیه هیچیک از طرفین قابل تغییر نیست فقط جاهای خالی شرایط خصوصی باید متناسب با موضوع پیمان تکمیل گردد .

چگونگی شرح شرایط خصوصی    شرایط عمومی پیمان ماده ۴ ( وکیل و مشاور حقوقی در امور پیمانکاری ) 

گفتیم شرایط خصوصی یکی از اجزاء یا اسناد سه گانه مرتبط پیمان است۔ این سند بعد از شرایط عمومی در دفترچه پیمان درج شده و حاوی ‎25 ‏ ماده است . ماده های این بخش از پیمان به ترتیب تنظیم نشده بلکه به تناسب مواد شرایط عمومی پیمان ترتیب یافته است .

دیدگاهتان را بنویسید