شرایط عمومی پیمان ماده ۷

شرایط عمومی پیمان ماده ۷پيمانكار ، شخص حقيقي يا حقوقي است كه سوي ديگر امضاء كننده پيمان است و اجراي موضوع پيمان را بر اساس اسناد و مدارك پيمان ، به عهده گرفته است . نمايندگان و جانشين هاي قانوني پيمانكار ، در حكم پيمانكار مي باشد .

شرایط عمومی پیمان ماده ۷

بر خلاف کارفرما که همیشه باید شخص حقوقی باشد پیمانکار می تواند هم شخص حقیقی باشد وهم شخص حقوقی چرا که کارفرما همیشه دولت است پس نمی تواند حقیقی باشد ولی پیمانکار می تواند به صورت یکی از شرکت های شخص تجاری ( شخصیت حقوقی ) یا به صورت انفرادی یک شخص حقیقی باشد. پیمانکار ( حقیقی یا حقوقی ) تعهد بر اجرای موضوع پیمان می کند و مورد قبول کارفرما ( شخص حقوقی ) قرار می گیرد .

نمایندگان قانونی پیمانکار

 نماینده پیمانکار و امضای او اهمیت زیادی در پیمان دارد . امضا کننده پیمان از سوی پیمان مطابق ماده 51 قانون تجارت هم مسئولیت وکیل در مقابل موکل هم مسئولیت امین را دارد . همچنین امضاء نماینده آثار حقوقی برای شرکاء و سهامداران بر جا خواهد گذشت .

شرایط عمومی پیمان ماده ۷

نماینده شخص حقیقی به عنوان وکیل در صورت داشتن وکالت نامه با توجه به اختیارات مفوضه در وکالت نامه می تواند به وکالت از طرف موکل ( پیمانکار ) پیمان را امضاء و منعقد می نماید .

 جانشینهای قانونی پیمانکار

 جانشین قانونی پیمان پیمانکار کسی است که پیمان به طور کلی به او منقل شده باشد . این اتفاق زمانی رخ می دهد که به علت ایجاد وضعیت خاص در تشکیلات پیمانکار که خارج از اختیار او پدید آید . ادامه کار برایش مقدور نشود . در چنین حالتی به استناد  بند 2-2  دستورالعمل نحوه تکمیل و تنظیم موافقت نامه ، شرایط عمومی وشرایط خصوصی پیمانها و مقررات مربوط به آنها ، دستگاه اجرایی می تواند برای ادامه پیمان بر اساس پیشنهاد پیمانکار و رعایت مراتب با جایگزینی پیمانکار دیگری به جای پیمانکار موافقت نماید .

 

دیدگاهتان را بنویسید