شرایط پیمان ماده ۸

شرایط پیمان ماده ۸

شرایط پیمان ماده ۸

مدير طرح ، شخص حقوقي است كه به منظور مديريت اجراي كار ، در چارچوب اختيارات تعيين شده در اسناد و مدارك پيمان ، از سوي كارفرما به پيمانكار معرفي مي شود . (وکیل متخصص امور پیمانکاری )

 

به علت گستردگی موضوع پیمان به جزء طرفین اصلی پیمان  اشخاص دیگری نیز برای اجرای موضوع پیمان با طرفین اصلی همکاری می کنند و در عین حال مسوولیت هایی هم دارند . این اشخاص حسب مورد نمایندگان کارفرما و پیمانکار محصوبمی شوند . از جمله نمایندگان قانونی کارفرما مدیر طرح است .

مدیر طرح در شرایط پیمان ماده ۸  به عنوان نماینده کارفرما مدیریت اجرای کار رادر چارچوب اختیارات تعیین شده در اسناد و مدارک پیمان به عهده دارد . او از سوی کارفرما به  پیمانکار  معرفی می شود . اساساً کلیه اختیارات کارفرما را در اجرای طرح برعهده دارد . به استثنای مواردی که به موجب ردیف ۲-۳ دستور العمل نحوه تکمیل و تنظیم پیمان از دخالت در آنها منع شده است .

مطابق ذیل ماده ۳۱ شرایط عمومی پیمان مقرر گردیده است . که تمام تصمیم گیریهای مدیر طرح در چارچوب اختیارات واگذار شده در حکم تصمیم کارفرما می باشد .

مدیر طرح الزاما با توجه به توضیحات ماده ۶ و ۷ باید دارای شخصیت حقوقی باشد . رابطه حقوقی مدیر طرح با کار فرما با کارفرما نیز چون مهندس مشاور یک رابطه قراردادی است که آن مسوولیت را می پذیرد.

کسی که مدیر طرح را به پیمان وارد می کند کارفرماست . پس کارفرما که یکی از طرفین پیمان است شخص حقوقی را به عنوان مدیر طرح به پیمانکار معرفی می کند . به دین ترتیب به استثنای مواردی که در بند ۲-۳ دستورالعمل نحوه تنظیم و تکمیل پیمان ذکر شده کلیه وظایف و اختیارات کارفرما به مدیر طرح واگذار می شود و کارفرما فقط به امور مهم و اساسی پیمان می پردازد . از نظر حقوقی این تفویض اختیار از سوی کارفرما نوعی اعطای نمایندگی است . زیرا آنچه را که کارفرما خود راساً و شخصاً می توانست انجام دهد  به دیگری واگذار کرده است . ۰ (شرایط عمومی پیمان )

 

دیدگاهتان را بنویسید