ماده ۱۰ شرایط عمومی پیمان چیست ؟ تعریف رئیس کارگاه

ماده ۱۰ شرایط عمومی پیمان

ماده ۱۰ شرایط عمومی پیمان
رئيس كارگاه، شخصي حقيقي داراي تخصص و تجربه لازم است كه پيمانكار ، او را به مهندس مشاور معرفي می‌کند تا اجراي موضوع پيمان در كارگاه را سرپرستي كند .

رئیس کارگاه فقط باید یک نفر شخص حقیقی باشد و شخص نمی‌تواند رئیس کارگاه باشد و فقط یک نفر باید رئیس باشد دو نفر یا چند نفر نمی‌توانند رئیس کارگاه باشد .
شخص رئیس کارگاه باید واجد صلاحیت و دارای تجربه و تخصص کافی و لازم باشد و باید دارای اطلاعات لازم و مرتبط و یا تحصیلات مرتبط با موضوع پیمان را دارا باشد .

کارفرما مدیر طرح و مهندس مشاور را جهت تسهیل امور به پیمانکار معرفی می‌کند و مهندس مشاور مهندس ناظر را به پیمانکار معرفی می‌نماید . پیمانکار نیز باید مطابق ماده ۱۰ شرایط عمومی پیمان رئیس کارگاه را به مهندس مشاور معرفی کند . اشخاص فوق ازجمله افرادی هستند که عملاً و به‌طور فیزیکی با اجرا موضوع درگیر هستند 0( مدیر طرح – مهندس مشاور – مهندس ناظر – رئیس کارگاه )
رئیس کارگاه در زمان اجرای کار باید در کارگاه حاضر باشد .و عملیات اجرا زیر نظر او انجام شود .مهندس مشاور با توجه به کیفیت کار رئیس کارگاه می‌تواند مطابق ماده 18 همین قانون درخواست تعویض او را بدهد . و خود پیمانکار نیز می‌تواند بنا به دلایلی رئیس کارگاه را تغییر دهد . فقط قبل از تعویض موضوع باید به اطلاع مهندس مشاور برسد .
در حقیقت با توجه به تفسیر مواد شرایط عمومی پیمان رئیس کارگاه نماینده پیمانکار است و هرگونه ابلاغی به رئیس کارگاه در حکم ابلاغ به پیمانکار است .
لذا عملاً مهندس ناظر و رئیس کارگاه اجرای عملی کار را پیش می‌برند .

دیدگاهتان را بنویسید