شرایط عمومی پیمان ماده ۵

شرایط عمومی پیمان ماده ۵
شرایط عمومی پیمان ماده ۵
ماده 5 . برنامه زماني اجراي كار در شرایط عمومی پیمان ماده ۵
الف) برنامه زماني كلي : برنامه اي است كه در آن، زمانبندي كلي كار هاي مورد پيمان بر حسب ماه ، منعكس گشته و  در اسناد و مدارك پيمان درج شده است .
ب) برنامه زماني تفصيلي : برنامه اي است كه زمان بندي فعاليت هاي مختلف كار هاي موضوع پيمان ، به تفصيل و در چارچوب برنامه زماني كلي ، در آن آمده است .

(وکیل و مشاور حقوقی امور پیمانکاری ) 

برابر شرایط عمومی پیمان ماده ۵ برنامه زمانی اجرای کار به دو برنامه زمانی کلی و تفصیلی تقسیم می شود .  محدوده برنامه زمانی کلی، همان مدت اولیه پیمان است که درآن زمانبندی کلی کارهای مورد پیمان برحسب ماه، منعکس گشته و در اسناد مدارک پیمان درج می شود . مثلاً در برنامه زمانی کلی برای هر یک از مراحل اجرای کار زمان مشخصی منظور می شود تا به عنوان مثال از یک تاریخ معین تا تاریخ معین دیگر عملیات پی کنی و از تاریخ دیگر تا تاریخ معین دیگر عملیات بتن ریزی و از تاریخ فلان تا تاریخ فلان عملیات فلان در نظر گرفته می شود تا اینکه در نهایت تاریخ پایان اتمام عملیات و تحویل موقت معلوم و معین گردد. برنامه زمانی تفصیلی نیز در چارچوب برنامه زمانی کلی تنظیم می شود که زمانبندی فعالیت های مختلف کارهای موضوع پيمان، به تفصیل و شرح جزئیات آن می آید . در حقیقت همان مراحل زمانبندی کلی که عملیات های مختلف مشخص گردیده به صورت ریزتر و مفصل تری دوباره به زمانهای مختلف تقسیم می شود .فرضاً در عملیات مربوط به پی کنی یا بتن ریزی دقیقاً مشخص می شود که در فلان مرحله چند هفته یا چند روز کدام قسمت از پی کنی به اتمام خواهد رسید و یا کدام بخش از عملیات بتن ریزی در کدام محدوده به طول خواهد انجامید .

بر اساس بند (ب ) ماده ۱۸ شرایط عمومی پیمان ، پیمانکار متعهد است که سازمان روش اجرا و برنامه زمانی تفصیلی اجرای کار را طبق نظر مهندس مشاور براساس نقشه های موجود و برنامه زمانی کلی تهیه کند و ظرف یک ماه از تاریخ مبادله پیمان، يا مدت دیگری که در اسناد و مدارک پیمان تعیین شده است، تسلیم مهندس مشاور نماید تا پس از اصلاح و تصویب کارفرما ، برای اجرا به پیمانکار ابلاغ شود.
برابر بند (ج) ماده ۱۸ شرایط عمومی پیمان، حین اجرای ‎کار پیمانکار تشخیص دهد که تغییراتی در برنامه زمانی تفصیلی ضروری است، موظف است که پیش از رسیدن موعد انجام کارهایی که به نظر او باید در برنامه آن تغییر داده شود، مراتب را با ذکر دلیل به مهندس مشاور اطلاع دهد . مهندس مشاور، تغییرات مورد تقاضای پیمانکار را در قالب برنامه زمانی کلی رسیدگی می کند و آنچه را که مورد قبول است، پس از تصویب کارفرما، به پیمانکار ابلاغ می کند .( وکیل ومشاور حقوقی امور پیمانکاری ) 

 

دیدگاهتان را بنویسید